Koude Douche - Berichten en Reacties op een Koude Douche

Post a reply || Back to Koude Douche - Berichten en Reacties op een Koude Douche


SHOWROOMMODEL GEWOON GARANTIE

Delete this post Submitted by Westerlo <c.vandewesterlo@chello.nl> on 26/Mar/2010
95.96.129.234

Message:

Wat veel consumenten nog steeds niet weten en wat veel verkopers nog steeds niet (willen) weten.

OP EEN SHOWROOMMODEL HEEFT MEN WETTELIJK 1 JAAR VOLLEDIGE GARANTIE, TENZIJ ANDERS OP DE AANKOOPBON VERMELD STAAT.

In jan. 2009 heeft Wouters Bouwmaterialen in Helmond (Stiphout) voor bijna 6500,- artikelen geleverd voor de verbouwing van onze douche.
Hierbij inbegrepen was een Jette Joop douche; twee grote glasdeuren, die we kochten als showroommodel omdat hij niet meer na te bestellen was (uit collectie). Uiteraard kregen we korting hiervoor.
Bij aankoop hebben wij aan de verkoopster gevraagd of er iets aan de douche mankeerde, volgens haar was dat niet en er staat verder ook niets over op de aankoopbon. Het kon eigenlijk ook niet want het waren 2 grote deuren met zijpanelen en ophang/scharnierbenodigdheden.
Wij zijn in 2009 in totaal 3,5 maand, met tussenpozen, niet thuis geweest en de douche is intussen dus niet gebruikt.
In december 2009 braken de kunststof strips af die onder aan de douchedeuren zitten om te voorkomen dat het water onder de deuren doorloopt.
Dit dus na 8 9 maanden in gebruik te zijn geweest. Ze waren hard geworden en bros.
Wij hebben dit euvel gemeld binnen 1 jaar na levering en volgens Mw. I.Bronneberg-Wouters hebben wij geen recht op garantie voor wat betreft de kunststof strips want we hebben gekozen voor een showroommodel en daarvoor korting gekregen zegt ze.
Het zou komen van kalk in het water. Dat vinden wij erg snel na nog geen jaar en bovendien hebben wij een waterontharder in de meterput.

We hebben 2 sets deurstrips besteld (1 reserve set) voor 42,84 waarvan wij vinden dat we er maar 1 zouden moeten betalen en de andere zou garantie moeten zijn. Mw. Bronneberg-Wouters was het niet met ons eens en omdat we niet zonder konden hebben we ze toch maar besteld.
De eerste zending die binnenkwam was niet goed, het waren deurstrips voor de lange zijkant, en werd retour gestuurd.
De 2e zending was goed maar er was 1 set te weinig. De 2e werd weer opnieuw besteld.
We hebben de 1e set betaald; 21,42 en ik gaf haar een kopie van de Centrale Branchevereniging Wonen waarin onder art. 11 het volgende vermeld staat:

http://www.cbw.org/view.cfm?page_id=9568&prtfmt=1


11. Is bij de verkoop van bijvoorbeeld een showroommodel de garantie automatisch uitgesloten?
Nee. De normale garantieperiode geldt. Als er minder of geen garantie wordt gegeven om een bepaalde reden, dan moet dit uitdrukkelijk worden overeengekomen en dus genoteerd worden op de orderbevestiging. De wettelijke garantie (conformiteitsbeginsel, zie eveneens de vraag over garantie) kan NOOIT worden uitgesloten! Het kan dus zijn dat u toch een klacht moet oplossen, ook al heeft u de garantie uitgesloten.

Aangezien het om een relatief klein bedrag 21,42 ging dachten we dat Mw. Bronneberg-Wouters na het lezen hiervan zou inzien dat zij ongelijk had en zo sportief zou zijn om te zeggen toen we voor de 3e keer kwamen om op te halen dat 1 set toch onder garantie was.
Maar helaas, nee, de medewerkster verzorgde de rekening en er moest voor betaald worden. Onterecht.
Mw Bronneberg-Wouters was wel in de winkel maar bleef deze keer ver uit de buurt van de bali.
We hebben vrienden van ons die ook gingen verbouwen naar dit bedrijf gestuurd en ook nog mensen in onze straat dat weten ze bij Wouters.
Hiervan hebben we nu toch wel spijt, gezien de slechte service.

Tegelijk met het voorgaande was ook de Hansgrohe showerpipe Croma 100 met thermostaat stuk, hij lekte.
Hiervoor werd een onderdeel besteld wat wel onder de garantie viel. Dat konden we ook ophalen.
Maar de kraan moet hiervoor gedemonteerd worden en wij zijn geen loodgieters. Wouters Bouwmaterialen liet het ook hier mooi afweten en bood niet aan om dat erin te (laten) zetten door een van hun vakmensen. Dat mogen we zelf uitzoeken of in elk geval ervoor betalen als we een loodgieter hiervoor moeten laten komen.
Waardeloze service en een heel verschil met het moment waarop je binnenkomt voor aankoop(advies).


Replies to this post

    No replies yet


Reply to this post

Name:

E-mail (optional):

Subject:


Message:

Insert styled text: Bold | Italic | Underlined
Disable styled text

Insert smileys (Opens a new window)
Disable smileys

Powered by Free PHP message board 1.3 from PHPJunkYard - Free PHP scripts